måndag 13 september 2010

Definitionen av imposant, det är jag.

Godmorgon! Inte för att någon annan än jag orkar ödsla tid på att glo i min blogg. Hur som helst...sovmorgon idag. Sedan har jag individuellt val, jag ska väva en matta med horus öga. Horus öga kommer att vara svart medan bakgrunden eller vad man väljer att kalla det kommer att vara beige. Det lär bli helt okej förmodar jag. Den kommer att vara i badrumsmatte-storleken, inte cirkulär utan rektangulär, I'm sure you've seen one before.
Innan dess ska jag läsa en bok som handlar om Mordant, ett parallellt universum till vår värld där speglar fyller en helt annan funktion. Igår kväll kom jag så långt att jag fick reda på att Terisa kunde ändra speglarnas skepnad. Men jag somnade såklart med boken och den åkte ned på golvet. Nu vet jag inte vilken sida jag var på och jag får leta, urh! Jag ska även hinna tvätta kläder och duscha. Hinner jag det så kan jag passa på att räkna matematik också. Fan...det är bara att inse att jag är en nörd, men jag gillar det...inte.
Funderar på att ge fan i studierna. Men då har de rätt, jag är en förlorare, skammen...obildat avskum som inte fyller någon funktion för detta samhälle vi blivit infödda i att tjäna så att de rika blir rikare och de fattiga använder sig själva att smörja kugghjulen med. Jag skiter i vilket, ta vad fan ni vill från alla, tortera dem bara ännu mer, mata in dem med dramatik, rädsla och våld. Längre arbetstimmar, mindre tid med sina familjer. Men jag skiter i vilket, jag vill bara vara sysselsatt för det är just vad livet är. En jävla sysselsättning man sysslar med alla dagar utom helgdagarna, då är det bara dött och hjärnslött.
Jag förstår inte hur vi människor orkar leva så, pensionärer är sega jävlar. Men mest sega måste väl ändå vara tjejer i 13-27-års åldern. En jävla press från alla håll och kanter, har du inte smink klassas du som socialt missanpassad, har du stora bröst är du ett sexobjekt, har du kurvor är du fet. Hur mycket studiebidrag blir det över efter du köpt kläder, elektronikprodukter, löshår, smink och varit ute på krogen en kväll? Hur många killar playar dig eller använder dig bara för att få ha sex för sin egen vinning? Inte för att det sistnämnda verkar spela någon speciell roll, alla tycks hamna i knulla-runt-cirkeln. Tjejer när de är unga, killar...när de är lite äldre och kan börja ha sex med tjejer som är yngre än vad de själva är.
Jag vill spy för den manshora jag själv ser mig som, men lättast är att skylla ifrån sig, hon/han är värre än jag, hon/han har gjort det med fler personer. Nej! Det är dags att sluta skylla ifrån sig och ta ansvar för sina handlingar, se till att de aldrig händer igen. Jag svär en ed vid att jag aldrig kommer att ha promiskuöst sex, jag vet att jag inte kommer att hålla vad jag sagt. Det är sådant som...bara kan hända, då gillar man väl personen lite, tror jag. Men sexet har ingen mening, sexets själ...finns liksom inte, det känns verkligen bara uselt att ha sex med någon man inte tycker om. Så dagens upplysning; "Har man inte sex med personer man inte älskar så slipper man att bli besviken och äcklad efteråt."
Jag önskar dock att fler kunde följa mitt exempel, lite smygfascistisk får jag nog vara på den fronten, men jag kan ju aldrig tvinga någon till något.
Jag var i Kalmar i lördags också ja, jag skulle leta efter en trenchcoat, men jag hittade ingen jag tyckte så bra ut så det blev mest att man sprang runt där ensam och rökte. Jag fick kaffe och en karamell av vänsterpartiet till min cigarett, hyggliga om inte annat. Men samtidigt blev jag på öst med massa reklamblad samt tidningar från både vänsterpartiet och ung vänster, vilket inte var lika positivt. Jag började tänka...om kaffet eller kanske karamellen förstärkte min inlärningsförmåga och gjorde att jag tog in vänsterns politik mycket hårdare och blev hjärntvättade och följde instinktivt vänsterpartiets ideal och moral som om det vore en sekt. Men jag tänkte om igen och drog slutsatsen att det var ännu en av mina jävla paranoia-attacker som blivit ett mindre förekommande nu den senaste tiden, men belastningen på ryggen har bara blivit tyngre, karma testar mig nog bara lite.
Hur som helst, nu ska jag röka, tvätta kläder och sedan ska jag till skolan och äta med Robin och Filip.
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar