tisdag 10 augusti 2010

Allt i schackrutigt?!

Jaha, idag är en sådan dag som man sover bort verkar det som. Det började med att jag vaknade vid 06~, var lite snurrig efter gårdagen med Rikard, en tysk och någon Dennis men mest trött ändå.
Jag hade den jävligaste drömmen där jag var jättetörstig och framför mig stod en stor kall cola med ett glas bredvid, då tänkte jag att jag skulle dricka, satte mig upp i verkligheten och öppnade ögonen. Men det var ingen cola där, fan tänkte jag och började ropa på mamma, för jag hörde att någon var på övervåningen. Jag fick inget svar och beslutade mig för att gå upp. Raglandes upp för trappen, mot köket kollade jag desperat i kylskåpet efter en cola och började skrika att det inte fanns något att dricka. Som respons fick jag att det fanns saft, men jag är lat så jag drack bara vatten, såklart så var jag så törstig att jag drack tills jag fick ont i magen men var fortfarande törstig. Beslutade mig att lägga mig i soffan, jag somnade och så vaknade jag aldrig mer.
Nej, jag skojade bara. Jag vaknade vid 11~ av att sotaren kommer och skramlar på nedervåningen och hundarna börjar skälla, barnkanalen var på tv som min bror kollat på innan han och mamma åkte till dagis/jobb. Låg och glodde, väntade på att sotaren skulle gå. Jag menar, jag kunde ju inte gått ned till en skitig sotare halvnaken.
Nåväl, han gick tillsist och jag gick ned i källaren för att hämta cigaretter, hämta mat i frysen, blablabla, somnade vid 15~ igen till någon dålig animeserie "Occult Academy", vaknade 18~ och nu sitter jag här efter en kopp kaffe, mat och säkert något mer. Jag skaffade lastfm för tredje gången på begäran från Annica idag!

Vad ska jag då göra resten av dagen respektive vad skulle jag gjort idag?
Idag SKULLE jag träffat Rikard gått till Sebbe och svenne-Joel och visat upp mina BoI-skills.
Alternativ nummer två var att gå till Ali för att kolla på Centurion som tydligen skulle vara 1:a i USA denna vecka. Men det vet man ju iof inte. Kan kolla upp en källa när jag ändå håller på. Antingen suger jag på att söka eller så finns det inte källa på det. Nåväl, jag vill hänvisa er till att använda Scroogle om ni är nojiga för att Google trackar er. Samt att ni laddar ned NoScript, det finns som Firefox applikation.
Aletrnativ var att jag stannar hemma. Kanske spelar något skitspel eller får någon att underhålla mig på msn! För ut går jag nog inte. Ska vända tillbaka dygnet. Det är mitt nya mål med livet för tillfället.
Men det där med att vända tillbaka dygnet var 5 minuter sedan jag skrev, jag fick reda på att Jerry ska hit. Då lär vi spela schack i några timmar istället. Att vända tillbaka dygnet är nog inte ett alternativ längre.

Fast nu är klockan 23.06, inte så sent ändå, fint. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar